30 maj 2011

Hello Kitty








Hade fått en beställning, en Hello Kitty tårta till en söt tjej som skulle fylla 4 år. Jag hade fria händer enda önskemålet var att en av fyllningarna skullle vara den berömda dumle krämen o just det, Hello Kitty oxå... så det var ju klart att det skulle vara mycket glitter och rosa :)

Tårtan bestod av ljusa bottnar med jorgubbsmousse och dumlefluff, spacklad me grädde och täckt me ljusrosa marsipan som sprayades me pärlemo färg. Dekoren är av sp och kantdekoren bestod av jordgubbsfrosting, tack Pehrnilla från Strössel & Annat för receptet! Det uppskattades!!  Dock måste jag komma ihåg att vispa det till lite hårdare konsistens nästa gång så att det håller bättre ifall tårtan skall stå i kylen under natten annars finns det risk för att det sjunker ner lite.

3 kommentarer:

  1. Men tårtan är ju underbar
    Keep up the good work

    SvaraRadera
  2. Kan man beställa en tårta av dig? Och ifall det går, hur mycket blir det? Skulle vilja ha en tårta till min bästa väns födelsedag den 11 =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      visst kan du det!
      Kolla gärna in min sida på facebook där jag har fler bilder. Har inte hunnit uppdaterna bloggen :)

      här e min facebook sida:

      http://www.facebook.com/pages/Cakes-by-D/213017932117492#!/pages/Cakes-by-D/213017932117492

      du får gärna maila mig på

      cakesbyd@hotmail.se

      Radera